lördag 11 juni 2011

Allmoge hantverk

jobbet har vi björkris-kvastar utanför en och annan dörr, så när det lämnade över en stor bunt med björkris efter en pysseldag hade jag direkt idén i huvudet och var frivillig att släpa hem "skräpet".

 Jag rev o rev och slutligen var alla små kvistar och löv bort skalade, egentligen borde väl själva kvasten sen bindas ihop med en kvist på ett speciellt, hade ju inget sånt till hand så min fick nöja sig med vanlig järntråd. Nu slipper jag iaf klaga över att ja inte har något att sopa av verandan med.

3 kommentarer:

  1. Haha så typiskt dig :) se någonting i det en annan skulle slänga bort. Fattar inte hur du alltid kommer på någo smart att göra! :D

    SvaraRadera
  2. Tack Cecci :-) Jag brukar ibland fundera själv också varifrån jag tar alla mina idéer, men oftast när ja vill ha något så skaffar ja int de direkt utan låter tanken gro och försöker tänka ut hur ja ska få den prylen till ett billigt pris... och nu hade ja hunnit drömma om en kvast till verandan sen november :D

    SvaraRadera
  3. Kanske de e lite de som e hemligheten, man tar alltid den lättaste vägen typ istället för att fundera ut hur det skulle bli billigast. Ens egen kreativitet räcker lixom bara till att kolla de olika priserna i Citymarket, Antilla o Halpa halli.

    SvaraRadera