torsdag 26 januari 2012

möbelrenovering, hemma 2.edition

Vår lägenhet ser rätt charmerande ut för tillfället. på vardagsrumsgolvet står en hylla som skall putsas och lackas, skrivbords lådor, som skall få handtag och en stol, vars sits skall pluggas fast innan den kan målas. Så på med hönapöna förklädet bara.
hönapönorna fick vi till julen

Använder inga spikar eller skruvar till denna stol utan enbart lim och träpluggar. De färdigt köpta träpluggarna passar inte direkt i hålen utan måste formas om lite. Så får lite mera användning för min nya kniv.



Det stör mig inte ett dugg att jag brett ut mina projekt mitt på golvet, där nere, jag vet att jag kan plocka undan den om de behövs. Dessutom vill jag gärna att våra hobbyn och intressen ska få synas här hemma. Därför får också dessa stå parkerade under träsoffan min. Det är ju trots allt våra intressen som gör oss till dem vi är och hemmet ska ju samtidigt också få speglas av vårt liv :)

2 kommentarer:

  1. oj bilarna var nog dagens de :)

    SvaraRadera
  2. dock samlar de en hel del damm på sig och är lite knepiga att dammsuga, märkte jag nu när jag fick för mig att dammsuga nedre våningen (:

    SvaraRadera