onsdag 13 mars 2013

Allt kan ju behövas

Jag skulle ju ta reda på vad som fanns i min väska! och fanns där då, denna gång inte så jätte mycket extra. matboxen glömde jag på jobbet.


  

 Vad behöver jag en helt vanlig arbetsdag?
- En bok (ifall jag av någon orsak skulle få för mig att aktivera mig i bussen beträffande studierna)
- En plastficka att transportera papper i (man kan ju alltid få för sig att printa ut något att ta hem)
- Post-it lappar (ifall jag då sku öppna den där boken, läsa i den och ännu hitta något viktigt där)
- Kalender
- Näsdukar
- Reflex (jag vill ju inte bli överkörd, men heller inte gå som en julgran på stan)
- Hudkräm (om jag nångång går ut utan den kan jag lova att jag kommer att hata mig själv inom 15min)
- Nyckelknippe hem
- Nyckelknippe jobb
- Svartvit marimekkopåse innehållande kamera (ifall man nu sku råka på något att fota-har alldrig hänt)
- Blommig påse innehållande leppomada, hårspännen, hårband, nagelsax, pinsett, huvudvärkstabletter osv.  (man vet ju aldrig vad man kan behöva)
- Plånbok
- Penal (japp jag behöver alltid ha med mig en blå, en röd och en lila penna och tipex)
- Vit påse för telefonerna (bra att ha på jobbet om man är utan fickor)
- Telefoner jobb och privat (och nej jag har inget behov av att vara på fb på min telefon)
- Halstabletter/tuggummi (finns i väskan om inte någon snott dem)

Vad mera kan man hitta i min väska?
- tygväskor (ifall jag kommer på att köpa något vill jag ju inte ha en plastkasse)
- extra mössa, extra halsduk och extra vantar (man kan ju hamna på nordpolen eller nåt?)
- hårborste (som om nån skulle bry sig hur borstat mitt hår är)
- glasögonputs (om någon råkar ha smutsiga glasögon)
- armband till simhallen (ifall man vill gå simma utan simkläder)
- adressbok (kanske mormors namnsdagskort har tänkts glömmas bort)
- tomma matboxar

och så undrar folk hur mina väskor går sönder så snabbt! - ingen väska är väl planerad för allt detta?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar