tisdag 1 februari 2011

step by step



 Har redan i flera år hållit på med att renovera möbler, men inte förrän nu har jag haft förstånd att fotografera processen, om inte annat är det ju intressant att se hur möbeln såg ut före och hur den ser ut nu. men nu har jag faktiskt planerat att samla hela processen, steg för steg på bild. 


Möbeln som nu är i fokus är en soffa, som i några år redan stått uppe på vinden, men som yngre har jag nog suttit och dragit på skorna på den några gånger. Så här såg den ut före jag tog loss mjukningen, mjukningen som i detta fall var sjögräs, själv kommer jag troligen att välja något snäppet modernare...






Blå kommer den "nya" soffan inte att vara så med hjälp av en värmeblåsare fick den åka bort






Imorgon är det dags att plocka fram slipmaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar