tisdag 10 juli 2012

Vi ska få en bordduk

Äntligen ska vårt bord få en bordduk, det har varit i planerna ända sedan vi ärvde bordet av Camilla, och är det int redan en bra tid sen? För en vecka sen såg jag en fin duk på loppis som sku ha kunna sitta riktigt fint på vårt bord, tittade på prislappen och blev för snål. Igår fick jag dock plötsligt för mig att jag ville ha just den duken, sprang till loppis letade och letade, men duken var ju nog borta. Däremot såg jag ett väldigt piggt, grön/gul-turkost Marimekko tyg där, som jag tänkte kunde bli en fin duk på vårt bord. Tittade även nu på prislappen och blev osäker, och hade int heller med något måttband. så jag gick hem. Hela kvällen letade jag tyger och borddukar på nätet, kom fram till att detdär Marimekko tygets pris på loppiset inte var något i jämförelse med alla de fina tyger och dukar jag hittade i nätbutikerna. Därför blev det en snabbvivist till loppiset idag på matpausen, tyget fanns kvar, fram med måttbandet
-PERFEKT- .

Så högst troligen sitter jag vid symaskinen i kväll, samtidigt som jag städar lägenheten, diskar, bakar kinuskipaj och går på stan. 

Maija Isola - Lokki


Edit: Hur blir det då att passa med soffan och gardinerna är sen mitt nästa bekymmer, men kanske vi då äntligen får nå gjort åt dessa också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar