tisdag 2 oktober 2012

olivburks-samlingen


 
Har tröttnat på plast, har tröttnat på ett bestickställningarna blir äckliga och smutsen gräver sig ner i platsen, har tröttnat på att de aldrig blir rena igen och har tröttnat på att de är så tråkiga och vanliga. Ägnade därför gårdagen åt att leta nya och roligare, hittade en, 35€, nej tack! På hemvägen kom jag på det - små zinkämbare! på morgonen tänkte jag mycket på den idéen men, de kommer kanske att börja rosta, de kanske inte är så stabila och jag vet ju inte om jag kommer att hitta just såna jag vill ha. 

Till lunch åt jag de sista oliverna, diskade burken och vips hade gafflarna en plats, öppnade kryddskåpet och där väntade några tomma olivburkar. Så nu har jag fått en början på min nya bestickställning. Den jag såg, som var sådär förfärligt dyr, var uppbyggd på samma vis av olika höga plastburkar och sen fästa ihop. Mina kommer att få leva enskilt, men ändå i grupp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar