måndag 1 oktober 2012

En saknad vän har hittat hem

I december 2009 var jag till Italien och Slovenien, i Trieste i Italien köpte jag mig detta gröna paraply. Ett riktigt paraply inget som går sönder vid första vindpust. Jag var så lycklig, den bästa souveniren från resan. Vi använde paraplyet flitigt tills hösten 2010 då vi plötsligt märkte att paraplyet var borta, vi letade på alla ställen, letade igenom alla bekantas bilar, men bara att inse att paraplyet var borta. Jag har tänkt mycket på just detta paraply. Till sist köpte jag ett nytt, här hemma, det är ju inte samma sak, men jag valde ett där det fanns lite av den samma gröna färgen, för att hedra vårt borttappade paraply. 
Igår berättade jag denna lilla historien åt en av mina vänner som var med då i december 2009 på resan. men när jag sen på kvällen kommer hem, stiger in genom dörren så är paraplyet där. Efter att ha varit spårlöst försvunnen i över två år så står det där. min käraste souvenir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar