onsdag 19 september 2012

händer

finns det något finare än komplimanger angående mina fingrar. Fick just höra att de aldrig varit så fina som de nu är! De är riktigt fina just nu måste jag medge, naglarna är nästan sleta och jag är så lycklig. Det kanske låter ytligt, men ack om ni sku veta hur många svordomar, flygande föremål och tårar mina händer har orsakat. och fina händer betyder också användbara händer, inte har man ju så stor nytta av sönderslitna verktyg heller...

men nu vet jag inte hur det blir med min dröm om att sticka ett par yllesockor i vinter. jag vill så gärna sticka dem, vill lära mig sticka sockor, vill bli bra på det, vill sticka sockor i alla möjliga mönster och modeller. Men vilket vinner yllesockorna eller de vackra händerna?

För man kan väl inte sticka med bomullshandskar på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar